Általános Szerződési Feltételek és Adatvédelem
Utoljára módosítva: 2023. MÁJUS 15.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja ezen Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban: ÁSZF)! Jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve a honlapon elérhető tájékoztatókat és egyéb információkat együttesen, egymásra tekintettel kell értelmezni. Amennyiben a jelen ÁSZF és a honlapon elérhető tájékoztatók és egyéb információk tartalma eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók.
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
1. A kiadó adatai:
Név: Múlt-kor Kulturális Alapítvány (továbbiakban: Kiadó, vagy Múlt-kor)
Székhely: 1024 Budapest, Keleti Károly utca 15/b.
Cím: 1024 Budapest, Buday László utca 5/b. III. emelet
Honlap: bolt.mult-kor.hu
Telefonszám: +36 (70) 614 7677
E-mail: info(kukac)mult-kor.hu
Cégjegyzékszám: 4.Pk.60.393/2000
Adószám: 18689792-2-41
Bankszámlaszám: K&H Bank – 10402166-21605772-00000000
2. Termékek, megrendelési és vásárlási folyamat rövid leírása
Köszönjük, hogy a Múlt-kor történelmi magazint választotta!
Az oldal segítségével éves nyomtatott és digitális Múlt-kor történelmi magazin előfizetést, korábbi lapszámokat és egyéb kulturális termékeket (társasjáték, könyv, puzzle, stb.) lehet rendelni.
A nyomtatott előfizetés nem az aktuális lapszámmal, hanem a soron következővel indul, és 5 lapszámot (4 db negyedéves + 1 db őszi különszám) tartalmaz. Nyomtatott korábbi lapszám vagy egyéb kulturális termék vásárlása esetén a megrendelt tételeket a fizetéstől számított 7-10 munkanapon belül, postai úton juttatjuk el Önhöz.
Az Alap digitális előfizetés az aktuális lapszámot is tartalmazza már, valamint az azt követő 4 további lapszámot. Amennyiben a digitális előfizetés során a Prémium csomagot választja, az előzőekben felsoroltak mellett – megjelenés esetén – automatikusan megkapja az éves különszámot is, továbbá 365 napig hozzáférést biztosítunk a teljes archívumhoz (az összes korábbi lapszámhoz) digitális, online elérhető formában.
Az éves nyomtatott és digitális előfizetés lehet megújuló, amennyiben a fizetési formák közül ezt választja. Az automatikus megújulás előtt 3 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti a felhasználót az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni. A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem mondható le.
3. Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
45/2014. (II. 26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól;
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (GDPR).
4. Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása
A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek, valamint a Honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF különösen az Önt és bennünket illető jogokat és terhelő kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles a jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerni és elfogadni. Az elfogadással az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Kiadó között, a megrendelés leadását követően megküldött visszaigazolással létrejövő elektronikus úton megkötött szerződés részét képezi. A felek között elektronikus úton megkötött szerződés nyelve a magyar.
A jelen ÁSZF rendelkezéseit a Kiadó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a Honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
Ha az ÁSZF valamely pontja érvénytelen vagy kikényszeríthetetlen, az az ÁSZF többi rendelkezését nem érinti, azok továbbra is teljes egészében érvényesnek tekintendők.
5. Termékek, Árak
A Honlapon a Kiadó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
A Honlapon feltüntetett árak forintban (HUF) értendők, tartalmazzák a mindenkor hatályos aktuális ÁFA összegét. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Az árak a szállítás költségét nem tartalmazzák, a szállítási költség minden esetben külön feltüntetésre kerül. A nyomtatott magazin éves előfizetés esetén azok szállítására nem számítunk fel külön szállítási díjat.
A Honlapon található árak Magyarországra történő rendelésre/előfizetésre vonatkoznak. Termékeink külföldre az EU országokba is megrendelhetők. Külföldi szállítási címre történő rendelés esetén a belfölditől eltérő szállítási díjat számolunk fel. Az előfizetett lapszámokat vagy megrendelt kulturális termékeket postai úton juttatjuk el Önhöz.
A honlapon szereplő szállítási kedvezmények/ingyenes szállítás kizárólag belföldi, egy szállítási címre történő rendelés esetén érvényesek.
Felhívjuk figyelmét, hogy bankkártyás vásárlás esetén a SimplePay, a K&H vagy PayPal által elfogadott bankkártyákkal tud fizetni a rendszerünkben.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Kiadó teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.
Amennyiben Kiadó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlap felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, ideértve a feltűnő értékaránytalanságot is, valamint esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Kiadó nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő megvásárlást, amelynek ismeretében Ön elállhat vásárlási szándékától. Önt ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.
6. A megrendelés lebonyolítása
6.1 A Kosár, a Kosár tartalma
A honlapon történő vásárlás minden esetben regisztrációhoz kötött.
A vásárlás első lépéseként eldöntheti, hogy milyen terméket kíván vásárolni. Ezt követően kerül sor a kiválasztott tételek Kosárba tételére. Ez természetesen nem kötelezi Önt vásárlásra, amennyiben meggondolja magát, akkor a „törlés/kuka” gombbal bármely tételt kiveheti a Kosárból. A vásárlás folyamata az oldal elhagyásáig, vagy a rendelés leadásáig szabadon folytatható. A Kosárba tett és meg nem rendelt termékeket a Kosár ürítéséig vagy annak elavulásáig megőrizzük, a felhasználót 3 alkalommal (24, 72 és 168 óra elteltével) e-mailben figyelmeztetjük az elhagyott Kosár/fizetetlen megrendelés tényére.
6.2 Termék megrendelése, rendelés rögzítése
A Kosárban összegezzük az Ön által kiválasztott termékeket, valamint a fizetendő végösszeget. A Kosár tartalmának áttekintése után tudja megadni a szállítási címet/címeket. A szállítási címtől eltérő számlázási címet szintén itt tudja megadni. Mindezek után a „Megrendelés véglegesítése” gombbal véglegesítheti rendelését. Ekkor egy összegző oldalon ismét megtekintheti a Kosár tartalmát, a termékek után fizetendő díjat, a szállítási díjat és a fizetendő végösszeget. Amennyiben a rendelési adatokat rendben találja, a „Rendelés feladása” gombra kattintva átirányítjuk Önt választásának megfelelően a SimplePay, a K&H vagy a PayPal fizetőoldalára, ahol a fizetés biztonságosan elvégezhető.
6.3 Adatbeviteli hibák kijavítása
Amennyiben a vásárlás során egy vagy több terméket tévesen helyezett be a kosárba, vagy csupán az ár ellenőrzését követően tapasztalta, hogy tévesen került a kosara összeállításra, úgy a “törlés/kuka” gombbal bármelyik tételt, vagy tételeket kiveheti a kosárból.
7. A bankkártyás fizetés részleteinek leírása, a fizetés menete, banki átutalás
A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat webáruházunkban. A kosárba helyezett áruk megrendelését követően, a bankkártyás fizetési mód kiválasztása után Önt választásának megfelelően a SimplePay, a K&H vagy a PayPal fizetőoldalára irányítjuk, ahol az adott pénzügyi szolgáltató által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyával. A bankkártyás fizetéshez a fizetőoldalon meg kell adnia a bankkártya számát, a lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz!
Amennyiben a SimplePay rendszerén keresztül kíván nálunk terméket vásárolni, abban az esetben átirányítjuk Önt a SimplePay fizetőoldalára, ahol a fizetés biztonságosan elvégezhető. Ha Ön nem rendelkezik SimplePay accounttal, a SimplePay akkor is támogatja a bankkártyás fizetést.
Amennyiben a K&H rendszerén keresztül kíván nálunk terméket vásárolni, abban az esetben átirányítjuk Önt a K&H fizetőoldalára, ahol a fizetés biztonságosan elvégezhető. Ha Ön nem rendelkezik K&H accounttal, a K&H akkor is támogatja a bankkártyás fizetést.
Amennyiben PayPalon keresztül kíván nálunk terméket vásárolni, abban az esetben átirányítjuk Önt a PayPal fizetőoldalára, ahol a fizetés biztonságosan elvégezhető. Ha Ön nem rendelkezik PayPal számlával, a PayPal akkor is támogatja a bankkártyás fizetést.
Amennyiben a fenti bankkártyás fizetési lehetőségek közül egyik sem megfelelő az Ön számára, választhatja a banki átutalásos fizetést is. Ebben az esetben a megrendelés leadásakor egy “Fizetésre váró…” megrendelési visszaigazolást küldünk az Ön által megadott e-mail címre, amely tartalmazza a bankszámlaszámunkat és a fizetési adatokat. A banki átutalások feldolgozása több munkanapot is igénybe vehet, ezért kérjük, hogy az átutalás után a fizetési bizonylatot legyen kedves elküldeni az [email protected] e-mail címre. Az összeg beérkezése után “Sikeres megrendelés…” visszaigazolást is küldünk az Ön által megadott e-mail címre. A megrendelés feldolgozása minden esetben az összeg beérkezését követően kezdődik meg!
Amennyiben a fenti bankkártyás fizetési lehetőségek vagy a banki átutalás közül egyik fizetési lehetőség sem megfelelő az Ön számára, kérjük ügyfélszolgálatunknak jelezze: (+36-70-614-7677) vagy elofizetes(kukac)mult-kor.hu címen.
8. Megrendelés, megrendelés módosítása, lemondása
Az éves nyomtatott és digitális előfizetés lehet megújuló, amennyiben a fizetési formák közül ezt választja. Az automatikus megújulás előtt 3 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti a felhasználót az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni. A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem lemondható.
Amennyiben egy termékből több példányt szeretne vásárolni, a termék Kosárba helyezésekor megadhatja a kívánt példányszámot. A Kosárban lévő termékek példányszáma közvetlenül a rendelés leadását megelőzően is módosítható. Ha megváltoztatta a Kosárban lévő termékek példányszámát, kattintson a „Darabszámok frissítése” gombra, hogy a rendszer kikalkulálja az aktuális árat.
Amennyiben kifizetett rendelést szeretne lemondani, kérjük ügyfélszolgálatunknak jelezze (+36-70-614-7677) vagy elofizetes(kukac)mult-kor.hu.
8.1 Nyomtatott éves magazin előfizetés / nyomtatott korábbi lapszám vásárlása
- Amennyiben Ön az azonnali fizetéses és/vagy bankkártyás fizetési módot választja, a megrendelés leadásáról, illetve a sikeres pénzügyi tranzakcióról a rendszerünk 48 órán belül automatikus visszaigazolást küld.
- Nyomtatott korábbi magazin lapszám vásárlása esetén szállítási díjat számítunk fel.
- Az éves előfizetési díj tartalmazza a szállítási díjat. Az éves nyomtatott előfizetés 5 db lapszámot (4 db negyedéves + 1 db őszi különszám) tartalmaz és nem az aktuális (újságárusoknál kapható), hanem a következő lapszámmal indul.
- Az éves nyomtatott és digitális előfizetés lehet megújuló, amennyiben a fizetési formák közül ezt választja. Az automatikus megújulás előtt 3 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti a felhasználót az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni.
- A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem lemondható.
- Külföldi szállítási címre történő előfizetés esetén belfölditől eltérő szállítási díjat számolunk fel. Az előfizetett lapszámokat vagy korábbi lapszám rendeléseket postai úton juttatjuk el Önhöz.
8.2 Digitális éves magazin előfizetés / digitális lapszám vásárlása
A digitális termékek a bolt.mult-kor.hu oldalon történő regisztráció és belépés után válnak elérhetővé. A belépéshez, illetve a digitális olvasó és a digitális magazinok megnyitásához internetkapcsolat szükséges. Egy felhasználó egy időben csak egy eszközről léphet be fiókjába, ellenkező esetben a rendszer automatikusan kilépteti a korábban bejelentkezett felhasználót. A Múlt-kor történelmi magazin digitális tartalma csak online elérhető, internetkapcsolat hiányában nem hozzáférhető a megvásárolt tartalom. A digitális kiadványok saját eszközre nem letölthetők, E-könyv-olvasón nem hozzáférhetők, csak kizárólag böngészőből megnyitva elérhetők.
- Alapcsomag vásárlása esetén az éves előfizetés tartalmazza az aktuális lapszámot, továbbá a következőleg megjelenő 4 lapszámot. A digitális előfizetés első (aktuális) száma a Honlapon történő regisztrációt és belépést követően azonnal elérhetővé válik. A „Profil” oldalon tudja figyelemmel kísérni előfizetése státuszát. Előfizetése lejárta után az Ön által megvásárolt termékek továbbra is elérhetők maradnak a fiókjában.
- Prémium csomag vásárlása esetén a csomag az éves előfizetésen felül (lásd a) pont) tartalmazza az évente megjelenő különszámot, valamint a teljes archívum hozzáférést 365 napig. 365 nap elteltével azok a lapszámok, amelyek nem voltak az előfizetés részei, inaktívvá válnak, míg az előfizetés lejárta után az előfizetett termékek továbbra is elérhetők maradnak a fiókjában.
- A nem előfizetés keretén belül vásárolt korábbi digitális lapszám(ok) vagy különszám(ok), a regisztráció és belépés után továbbra is elérhetők maradnak az Ön fiókjában.
- Digitális vásárláson belül lehetősége van Alapcsomag, korábbi lapszám(ok), illetve Prémium csomag ajándékozására is. Ajándékozás esetén a megajándékozottat e-mailben értesítjük ajándékáról. Az értesítő e-mail tartalmaz egy kuponkódot. A kupont a megajándékozott saját regisztrációja során (vagy ha már regisztrált, a belépést követően) tudja felhasználni. Belépés után elérhetők lesznek számára a termékek. Az ajándékozónak lehetősége van beállítani, hogy az értesítő e-mailt az ajándékozott melyik napon (CET 12:00) kapja meg. Ennek az időpontnak a megrendelés leadását követő 60 napon belül kell lennie. Digitális Alapcsomag-előfizetés vagy Prémium csomag ajándékozása esetén az előfizetési időszak az értesítő e-mail kiküldésétől számítva 365 nap.
- Az éves nyomtatott és digitális előfizetés lehet megújuló, amennyiben a fizetési formák közül ezt választja. Az automatikus megújulás előtt 3 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti a felhasználót az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni.
- A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem lemondható.
8.3 Kulturális termék vásárlása belföldi vagy külföldi szállítási címre
Amennyiben Ön az azonnali, SimplePay, K&H vagy PayPal segítségével történő fizetési módot választja, a megrendelés leadásáról, illetve a sikeres pénzügyi tranzakcióról a rendszerünk 48 órán belül automatikus visszaigazolást küld.
- A Múlt-kor kulturális termékei Magyarországon kívül EU-országokba rendelhetők meg, kizárólag azonnali fizetéssel.
- Külföldi szállítási címre történő előfizetés esetén belfölditől eltérő szállítási díjat számolunk fel. A honlapon szereplő szállítási kedvezmények/ingyenes szállítás kizárólag belföldi, egy szállítási címre történő rendelés esetén érvényesek.
- A rendeléseket postai úton juttatjuk el Önhöz.
9. Megrendelések feldolgozása, szállítás
A megrendelések feldolgozása a fizetést követően haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül megkezdődik.
A belföldi szállítási költség a mindenkori postai díjazás szerint kerül kiszámításra. A kifizetett termékek szállítása postai úton történik. A nyomtatott korábbi lapszámokat vagy kulturális termékek, a pénzösszeg beérkezését követően 7-10 munkanapon belül érkeznek meg a fogyasztóhoz. Utánvételre, személyes átvételre nincs lehetőség.
- Nyomtatott előfizetés rendelése esetén az előfizetést nem az aktuális (a befizetés dátumának a napján az újságárusoknál kapható), hanem a következő lapszámtól indítjuk. Az éves előfizetési díj 5 db (4 db negyedéves + 1 db őszi különszám) lapszámot tartalmaz.
- Nyomtatott korábbi lapszám vásárlása esetén 1-4 db-ig a szállítási költség a mindenkori postai díjazás szerint alakul, ajánlott postai levélként kerül kiküldésre. Legalább 5 db nyomtatott korábbi lapszám, vagy legalább 2 db társasjáték vásárlása esetén a szállítási díj ingyenes, a Kiadót terheli.
- Társasjáték vagy legalább 4 db nyomtatott korábbi lapszám rendelése esetén MPL Postacsomag futárszolgálattal küldjük a megrendelt terméket.
- A honlapon szereplő szállítási kedvezmények/ingyenes szállítás kizárólag belföldi, egy szállítási címre történő rendelés esetén érvényesek.
A csomagot a feladástól számított 48 órán belül házhoz szállítja a MPL Postacsomag szolgáltatása. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem jár sikerrel, az MPL a következő, vagy a címzettel egyeztetett munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.
A küldemény útját nyomon lehet követni az alábbi Honlapon. A nyomonkövetéshez szükséges a 13 jegyű csomagazonosítót megadnia:
https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
Sajnos olykor megeshet, hogy rajtunk kívül álló okok miatt a rendelést nem tudjuk a vállalt határidőre teljesíteni. Ilyen esetben mindig igyekszünk a késésről és ha ismert, a szállítás várható új időpontjáról a lehető leghamarabb tájékoztatni a megrendelőt.
Amennyiben a rendeléssel és a szállítással kapcsolatban további kérdései merülnek fel, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz a +36 (70) 614 7677 telefonszámon vagy az elofizetes(kukac)mult-kor.hu e-mail címen.
Amennyiben a Kiadó a rendelés folyamán vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a rendelésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, erről haladéktalanul tájékoztatni fogjuk a megrendelőt, valamint a megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatérítjük.
10. Elállás
A jelen pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró felhasználóra és vásárlóra vonatkoznak, aki terméket (árut), vagy szolgáltatást vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a jelen pont alkalmazásában a továbbiakban: „Fogyasztó”).
A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
A Fogyasztó a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Múlt-kor részére a Múlt-kor által jelen ÁSZF 1. pontjában meghatározott valamely elérhetőségén. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Múlt-kor részére. A Múlt-kor e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen 10. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 (tizennégy) naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Múlt-kor-nak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Múlt-kor a határidő számítás szempontjából. Javasolt, hogy a Fogyasztó az elállásról szóló levelet ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket a Múlt-kor (1024 Budapest, Buday László u. 5/b) címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Múlt-kor címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Múlt-kornak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Fogyasztónak, a Múlt-kor saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül – a termék visszaküldése feltételével – a Múlt-kor visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Múlt-kor által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Múlt-kor jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Múlt-kor a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Múlt-kor, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Múlt-kor a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti
(b) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
11. Szavatosság, jótállás, kellékszavatosság
A felhasználó minőségi kifogás esetén szavatossági igénnyel élhet a Múlt-kor felé. A (kellék)szavatosság a Múlt-kor hibás teljesítésért való felelősségét jelenti. Hibás a teljesítés, ha a termék vagy szolgáltatás – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a honlapon feltüntetett, valamint a Múlt-kor által meghatározott tulajdonságoknak. A vásárló a termék vásárlása és szolgáltatás megrendelése esetén a Ptk. 6:163. §- a értelmében a teljesítés időpontjától számított egy éves, Fogyasztó esetén kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. A kiszállított termékekkel kapcsolatos minőségi reklamációkat, kifogásokat a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül kell a Múlt-kor felé közölni. A jogszabály fogyasztói szerződések esetében kéthónapos határidőt állapít meg, amelyen belül a kifogásközlés kellő időben megtettnek minősül. A két hónapon túli bejelentés önmagában nem eredményezi a vásárló jogainak elveszítését, de a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell téríteni a Múlt-kor részére.
Hibás teljesítés esetén a Felhasználó, illetve a Vásárló
(a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Múlt-kornak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.
(b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga a felhasználónak, illetve a vásárlónak, vagy ha a Múlt-kor a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének (megfelelő határidőn belül, a felhasználónak, illetve a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
A fentieknek megfelelően a Fogyasztót a jótállástól függetlenül a teljesítés időpontjától számított két (2) éves elévülési határidőig szavatossági igényérvényesítési jog illet meg azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
Az előző bekezdésben leírt körülmények fennállásának bizonyítása a vásárlót terheli. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat (6) hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A szavatossági igény megalapozottsága esetén a terméket a Múlt-kor kijavítja, vagy kicseréli. Ha ez bármely okból nem lehetséges, a hibás termék vételárát a Múlt-kor visszatéríti.
12. Termékszavatosság
Múlt-kor által Fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- (a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
- (b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- (c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
- (d) csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két (2) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
13. Adatvédelem
A Kiadó a birtokába jutott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és azokat kizárólag a Honlapon található Adatkezelési tájékoztatóban leírtak szerint használja fel. Az adatkezelés során a mindenkor hatályban lévő adatvédelmi jogszabályokat tartja szem előtt. A Kiadó részletes Adatkezelési tájékoztatóját megtalálja a Honlapon.
14. Panaszkezelés
Amennyiben a rendeléssel és a szállítással kapcsolatban további kérdései, vagy panasza merül fel, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz a +36 (70) 614 7677 telefonszámon vagy az [email protected] e-mail, illetve a 1024 Budapest, Buday László utca 5/b. levelezési címen. Kiadó a panaszt 30 napon belül kivizsgálja és írásban megválaszolja.
15. Vegyes rendelkezések
A Kiadó megtesz minden észszerű és elvárható intézkedést a Honlap biztonságos üzemeltetése érdekében, azonban ezen felül semmiféle, sem kifejezett, sem vélelmezett szavatosságot vagy garanciát nem vállal a Honlap biztonságáért, számítógépes vírusoktól, valamint kém- és más kártékony programoktól való mentességéért, időszerűségéért, pontosságáért, illetve megszakítás nélküli működéséért. A Kiadó a Honlap használatával összefüggésben javasolja, hogy a Felhasználók tegyék meg a szükséges óvintézkedéseket: használjanak vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítsék az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
A Kiadó nem felelős semmilyen kárért, amely a Honlapra való csatlakozás miatt következett be. A Felhasználót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
A rendszer a jelentkezés után visszaigazoló üzenetet küld a Felhasználónak. A Kiadó nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:
Ha bármely működési hiba miatt a jelentkezése nem érkezett be.
A Felhasználó számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.
A Fogyasztók panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Az illetékes járási hivatalok listáját a következőkép érheti el: http://jarasinfo.gov.hu/.
Az illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes járási hivatalnál benyújtható.
A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, a Felhasználó a felmerülő fogyasztói jogvita egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez (székhely: 1016. Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.) fordulhat.